سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرح هادی روستایی چیست

زمین‌ها در روستاها و شهرهای دور و کوچک معمولا بر اساس سند شورایی خرید و فروش می‌شوند. یعنی اسنادی که رسمی نیستند و فقط توسط شورای محلی یا شورای روستایی تأیید و مهر شده‌اند. ایراد اساسی اسناد روستایی، مشخص نبودن کاربری زمین در آن‌ها است. همین مفهوم کاربری باعث می‌شود که شما نیازمند اطلاع از طرح هادی روستایی باشید. 
طرح هادی روستایی توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه می‌شود. طرح هادی روستایی در حقیقت یک نوع نقشه راه برای توسعه یک روستا محسوب می‌شود. وزارت راه و شهرسازی، آیین نامه اجرایی تهیه و تصویب طرح‌های هادی روستایی بر اساس ماده 7 اساسنامه بنیاد مسکن (لینک آیین‌نامه) را تدوین و ابلاغ می‌کند. در تعریف این طرح هم این‌طور آمده است:
طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن سامان‌دهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های سامان‌دهی فضا و سکونت‌گاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

موسسه حقوقی آرازفرتاک بهترین موسسه حقوقی در تهران  به شماره ثبت  42395 می باشد.  که از حاذق ترین ومعتبرترین در بخش های حقوق تجارت بین الملل و حقوق و دعاوی ملکی،دعاوی حقوقی،دعاوی کیفری و... به ارائه خدمات مشاوره حقوقی و مشاور املاک و وکالت ( وکیل دعاوی حقوقی ،وکیل دعاوی ملکی،وکیل دعاوی کیفری و وکیل مهاجرت...) به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی می پردازد.این موسسه  حقوقی در زمینه های تجارت الکترونیک، حقوق استارتاپ ها و شرکت ها، قانون مالکیت معنوی و اموال و مالکیت ، خدمات حقوقی به شرکت های دانش بنیان می تواند به شما عزیزان مشاوره دهد.

به طور حتم یک وکیل پایه یک دادگستری به تنهایی قادر نیست در تمامی حوزه های  حقوقی خدمت رسانی کند و راهنمایی تخصصی به همه موکلان خود بدهد لذا در یک موسسه حقوقی جمعی از وکلا حاضر می شوند و  هریک به طور تخصصی و همچنین گاها به صورت جمعی در موارد مختلف به کارشناسی می پردازند .

سایر خدمات موسسه سرای عدل - جرم جعل