سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی وکیل امور کیفری

وکیل کیفری کیست ؟
در واقع، وکیل کیفری، مانند هر وکیل دیگری سعی می‌کند وظیفه‌ی دفاعی خود را به بهترین شکل انجام دهد. با این حال، عملکرد وکیل کیفری با عملکرد دیگر وکلا در حوزه‌های مختلف قانون متفاوت است. وکیل کیفری در حوزه‌ای فعالیت می کند که مستقیماً به حقوق اشخاص مربوط می‌شود و به دلیل همین عملکرد خاص، وکیل کیفری، وکیل مدافع نیز نامیده می‌شود. مدافع واژه‌ای عربی و به معنای محافظت و دفاع است.

وکیل دعاوی کیفری علاوه بر آنکه باید بر علم جرم شناسی اشراف کامل داشته باشد باید تا حد زیادی به اصول روانشناسی و شخصیت شناسی مسلط  باشد. وکیل کیفری باید آنقدر با تجربه و توانا باشد که در آغاز صحت اطلاق جرم به عمل را تشخیص دهد ، نسبت اتهام به مظنون را بررسی کند و درباره آن نظر خود را اعلام کند. در این موارد دقت وکیل کیفری که با جان افراد ارتباط مستقیمی دارد بسیار اهمیت دارد.

 

مشاوره حقوقی کیفری


مشاوره کیفری: قانونگذار در قانون مجازات برای هر فعل و ترک فعل که مجازات تعیین کرده باشد به آن عمل جرم میگویند لذا به جهت تنوع عناوین مجرمانه در قوانین عام وخاص و عناصر اختصاصی هر جرم وشرایط اثبات آن وبلعکس تعاریف مشخصی وجود دارد و یک نفر وکیل دادگستری نمی تواند مدعی باشد در همه مسایل تخصص دارد لذا مراجعه افراد به متخصصین علوم جنایی و جرم شناسی و کیفری لازم است.

موسسه حقوقی آرازفرتاک  به شماره ثبث 42395 در تهران تاسیس شده  که از حاذق ترین ومعتبرترین و بهترین موسسه حقوقی در تهران در بخش های حقوق تجارت بین الملل و حقوق و دعاوی داخلی به ارائه خدمات مشاوره حقوقی و وکالت به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی می پردازد.

ظایف اصلی وکیل کیفری چیست؟


یکی از وظایف اصلی وکلای دعاوی کیفری تهیه‌ی دعوی است. اگر وکیلی متعهد شده باشد تا به عنوان وکیل شاکی وکالت نماید، آن وقت می‌بایست مطالبات موکل خود را با شکوائیه که تنظیم کرده است بیان کند. درعین حال، تهیه‌ی دفاعیه نیز وظیفه دیگری است که توسط وکیل کیفری انجام می‌شود. وکلایی که در این زمینه خدمت می‌کنند، می‌توانند نمایندگی و وکالت اشخاصی را که به دلیل ارتکاب جرمی مورد تحقیق قرار می‌گیرند و متهم هستند، عهده‌دار شوند. به عنوان مثال، وکلای کیفری پرونده جنایی فردی را که به قتل عمدی متهم شده است، بررسی می‌کنند و در نظر می‌گیرند  که آیا جرم مورد نظر به روشی مطابق قانون انجام پذیرفته‌‌است یا خیر، در نتیجه مشاهدات آن‌ها می‌تواند منجر به تقاضای تخفیف در مجازات بشود.